!דברו איתנו

    אריזות שומרות מזון

    חברת מושקט טכנולוגיות מייבאת שורה של אריזות המעניקים פתרונות לשימור מזון ולהארכת חיי דף, שהם חלק מהפרמטרים החשובים ביותר היום בשוק המזון.

    אנחנו חיים היום בעידן בו האינטנסיביות ומהירות השגת המזון דורשת מהיצרנים הכנת מזון מוכן לחיתום בלבד, או מזון מוכן משווק כחטיפים, כריכים ועוד וכל אלה דורשים גם מכונות מזון מיוחדות שיעמדו בקצב ההכנה וגם חומרי אריזה מיוחדים שיגנו על המזון ויאריכו את חיי המדף שלו.

    שלא כבעבר אנשים לא תמיד יוצאים לארוחת צהריים, ולפעמים הם רוכשים ירק קצוץ באריזה מוכן לאכילה שעם קצת שמן זית, עושה להם יופי של ארוחה. החיבור הזה בין שיווק רכיב בסיסי להכנה לבין הצרכים היום הופך את נושא האריזה לקריטית משום שהיא אמורה לשמור על הטעם המקורי וטריות המזון. שיש למוצר אריזה טובה, לוגו טוב וכמובן.. טעם טוב. יש מוצר מנצח שכובש כל צרכן.

     

    שימור מזון בעידן הזה

    החלק ממוצרי המזון המשווקים היום יש חומרים משמרי מזון שמאריכים את חיי המדף של המוצרים. התחרות היום היא לא רק על הטעם אלא גם על אורך חיי המדף וזו מזמינה ייצור מיוחד של אריזות, כלי קיבול וכן תוספות מזון מיוחדות שלא יפגמו בטעמו של המזון המוכן המשומר.

    שימור מזון לא מדבר רק על הארכת חיי המדף של המוצר, בעיקרון חומרים משמרים נועדו גם למנוע קלקול של המזון.

    בתחום השימור יש לא רק תוספות משמרות מזון אלא גם תהליכים שיש בהם כדי לשמר מזון כמו למשל: הקפאה או קירור, חומר משמר, עישון מזון, ייבוש מזון, המלחת מזון קלייה ואריזה.

     

    אריזת ואקום

    אחד מהאמצעים בהם מושקעים מאמצים גדולים הוא יצירת אריזות שיש בתהליך הייצרור שלהם כדי לשמר מזון.

    אריזה עשויה ממגוון חומרים כמו: נייר שקית, קופסה, צנצנת וכו'. אריזת ואקום היא אריזה שנשאב ממנה כל האוויר שהיה בה ולאחר מכן האריזה נאטמת הרמטית.

    אי הימצאותו של האוויר לא מאפשר יצירת עובש או חיים של מיקרובים וכך נשמר המזון.

     

    ההיסטוריה של שימור המזון

    בעת העתיקה בהיעדר אמצעי הקפאה או קירור נדרש האדם ליצירת אמצעי שימור מזון יצירתיים. בארצות ערב למשל נהגו לחפור בורות עמוקים של כ-3 מ' עד שהאדמה הייתה קרה ולשמר שם מזון.

    ייבוש, המלחה ורכיבים כמו סוכר, חומץ, שמן ודבש כולם חומרים שמונעים ממיקרובים להיווצר או להתרבות.

    גם חליטה הייתה שיטה לשימור מזון משום שהיא הורסת את האנזימים בירקות או בפירות ומונעם מהם להירקב.

    אוויר יש לומר, אותו אוויר שנשאב היום מאריזות ואקום כדי לשמר מזון, הוא בדיוק אותו אוויר שבכל התקופות ניסו למנוע ממנו להגיע למזון כדי לא לקלקל אותו ואף היה נהוג להניח על המזון משקולות כדי למנוע ממנו להיות חשוף לאוויר.

    דילוג לתוכן