!דברו איתנו

    בתי אריזה לפירות וירקות

    היבול החקלאי הנקטף מגיע עם שאריות אדמה, מכוסה באבק, ולרוב, אינו נראה במיטבו. משום כך, יש צורך לעבדו לפני המשלוח לשווקים. בתי אריזה לפירות וירקות הם האתרים בהם מטפלים בתוצרת המגיעה ויש בהם את כל המכונות מזון והמכשור שנועד למשימות הנדרשות. הטיפול כולל שטיפה וניקוי, מיון, אריזה, אחסון ומשלוח על ידי משאיות וכלי רכב אחרים. כל פרי וירק מטופל אחרת בהתאם לצרכים, ומשום כך, בכל אתר או מפעל כזה יש קווים אחרים המותאמים למטלות שעליהם לבצע.

    מבחינים בבתי אריזה הנבדלים אלו מאלו באלמנטים שונים, ובין היתר, בגודל, במפרט, באופי האריזה, בתפוקה, בטכנולוגיה הקיימת במכשור ועוד. באופן כללי, כל שיטות האריזה דומות. יש פירות וירקות שניתן לשטוף אותם ויש אחרים שמגיעים ישר למיון. באופן כללי כולם מוסעים על מסועים בעלי נקודות יציאה שמהן הם נשפכים למגשים. המיון נעשה על פי עיבוד תמונה ומשקל באמצעות מיקרו מחשב המסוגל למיין במהירות הבזק, ומשום כך, תפוקת העבודה רבה. קיימים מערכי מיון בני לפחות 8 יציאות ויש גדולים יותר המגיעים גם ל 16 נקודות יציאה. הכול נעשה אוטומאטית וללא מגע יד אדם. העובדים מסביב מתערבים רק כאשר יש תקלות או במקרים אחרים.

    בסוף כל מערך כזה יש נקודות אריזה שונות. יש אריזות העשויות מקרטון, מפלסטיק, יש אריזות ואקום ועוד. כל שיטת אריזה מותאמת לצרכים ורצון הלקוחות הסופיים. בנוסף, יש במקום מיכלים לאחסון, משטחים, משקלים תעשייתיים, אמצעי שינוע שונים דוגמת: מלגזות ומנופים, וכלים אחרים. כמו כן, יש צורך במחסנים, בחדרי קירור ובמשאיות ורכבים אחרים להובלת הסחורה הלאה.

    בתי אריזה לפירות וירקות

    קראו גם : מכונות מזון למכירה

    דילוג לתוכן