!דברו איתנו

    גלאי מתכות לאריזות

    למה היום לא תמצאו חלילה מהדק בשקית של אטריות, ולמה כל מפעל מזון משתמש בגלאי מתכות לאריזות. מה שעלול להיכנס פנימה – חייב גם לצאת!

    עד כמה התפתח שוק מכונות המזון ועד כמה המגמה של אפס תקלות חשובה בתחום הזה, אפשר להבין מסוגי מכונות המזון המשווקים היום בארץ, חלקן האיכותי מגיע ממותגי מכונות מזון של חברות יצרניות מהמובילות באירופה.
    חברת מושקט טכנולוגיות מייבאת מכונות אריזה משוכללות כמו מכונות אריזה וואקום, הרמטיות, אריזות להארכת חיי מדף ועוד. מסתבר שלאריזה היום יש משקל גדול בנושא השיווק, ככל שהאריזה תהא שומרת טריות ברמה גבוהה, כך חיי אורך המוצר יהיו גדולים יותר וכך אפשר יהיה לעמוד במטרות שיווקיות.

    בנוסף לאריזה עצמה, יש חשיבות בשמירה על חומרים משמרים הקיימים בהרכב של המזון הארוז ושמירה הרמטית על טריות. אריזות שנשאב מהן כל האוויר הן האידיאליות לשימור המוצר, משום שהן נטולות אוויר שעלולים להתפתח בו חלילה עובש או מיקרובים.
    האריזות היום הן רבות ומגוונות. יש אריזות כשקיות מנייר שקית, קופסאות, צינצנות וכו'. אריזת ואקום היא אריזה שנשאב ממנה כל האוויר שהיה בה ולאחר מכן האריזה נאטמת הרמטית.

    גלאי מתכות לאריזות

    הסטוריית "מחדלי" המזון בעבר כללו התפוצצויות של בקבוקי זכוכית למשקאות מוגזים, גופים זרים ומוזרים באריזות מזון ואפשר לומר בוודאות כי חלק מהמוניטין של חברה המשווקת מזון באריזות, הוא אפס התקלות שלה באריזה. אם אתה קונה מקרוני אתה לא רוצה בפנים עלה של ברוקולי, ככה זה עובד.
    היום יחד עם כל השכלולים בתחום יש לומר, גם שיטות איתור הגופים הזרים השתכללו והיום לכל מפעל מזון שמכבד את עצמו ואת התוצרת שלו יש גלאי מתכת בצורה של מכונות עם טכנולוגיה משוכללת "שקוראות" את האריזות ומצליחות להבחין בגופים זרים, אם חדרו חלילה בטעות לאריזות בתהליך הייצור.

    מה עושה מלפפון באריזה של גזר?

    לצורך עניין הגופים הזרים גם מלפפון באריזה של גזר הוא גוף זר. צרכן שרוכש חבילת ירק מצונן רוצה שהירק שבתוך האריזה יהיה מה שאמור להיות בתוכה, ולא ירק אחר שחדר לשם, באין מפריע.
    גופים זרים באריזות החל מרכיבים זעירים ופשוטים וכלה חלילה בגופים מזיקים כלשהם, הם מחדל גמור לכל מפעל מזון והם מסוגלים לחסל אותו, אם אכן מתברר כי בבקרת האיכות שלהם אין ביקורת של גלאי מתכות על האריזות.

    דילוג לתוכן