!דברו איתנו

    מהפכת המזון המהיר במיכון למפעלי המזון

    כל שינוי או מגמה בתחום צרכני כלשהו, משפיעים על השוק כולו, ובין השאר יוצרים מציאות חדשה הדורשת היערכות חדשה, זה מה שפחות או יותר עשה המזון המהיר למכונות המזון במפעלי התעשייה, משום שמזון מהיר כשמו כן הוא, מהיר, יום יומי ודורש טכנולוגיות חדשניות שיעמדו ברף של שיווק מהיר ורווחי שוק. על מנת להיכנס למקצוע מאתגר, מתגמל ומאוד משתלם מומלץ מאוד להתחיל קורס זכיינות מזון שיתן לכם את הכלים החשובים ביותר לתחום.

    מזון מהיר דורש בישול מהיר, הכנה מהירה בכמויות מסחריות, אריזה מיוחדת שתשמור על טריות, חום וכו' ואת כל אלה מספק היום שוק המזון המהיר או בשמו הידוע- פאסט פוד.

     

    תחילתו של המזון המהיר

    תחילתו של המזון המהיר במדינות ובתרבויות שונות בעולם, מוגדרת כתופעת דוכני הרחוב שבעצם הציעו מזון מהיר, מבושל או אפוי לצריכה ישירה מיידית.

    אבל תחילתו של המזון המהיר המודרני החלה בארה"ב ב-1912 עם פתיחתה של המסעדה הראשונה למזון מהיר בניו יורק, תחת השם "אוטומט" שבא גם לציין את מהירות המזון.

    המתכונת של המסעדה הזו עבדה כמו מכונות המזון של היום שהיית משלשל מטבע לחריץ, החלון היה נפתח וההזמנה שלך הייתה מוגשת לך.

    האמריקאים חיבקו בחום את המזון המהיר מה שגרם לפתיחתן של הרבה מאוד מסעדות מזון מהיר דומות ואז בעצם גם השתרש המושג "טק אוויי".

     

    מיכון מיוחד למזון מהיר

    היום המזון המהיר הוא אחד מהענפים השיווקיים ביותר בעולם המזון, אך לשם כך יש צורך במיכון מיוחד ובהנדסת מזון אשר תעניק את העיבוד הרצוי  למרכיבי המזון כדי שיהפכו למוצרי מזון מהיר איכותיים בטעם וטריות.

    התחום שאחראי על המזון המהיר הוא הנדסת מזון אשר מייצר ומעצב מיכון למזון מהיר, יוצר תהליכים של שימור מזון שזה פרמטר חשוב מאוד במזון מהיר. הנדסת מזון אחראית גם על יישום עקרונות ביוטכנולוגיים במזון, וגם על בחירת ועיצוב של אריזות מזון, וכאשר מדובר על מזון מהיר הרי שחומרי האריזה צריכים לשמור על טריות וטעם המזון לאורך זמן.

    איך עושים את זה?

    תחום המזון המהיר תפס תאוצה והוא משמש היום כפיתרון מעולה עבור אנשים עובדים שצריכים לאכול באמצע יום העבודה, אנשים שאין להם זמן לשבת במסעדה ואנשים שפשוט אוהבים את טעמו של המזון המהיר.

    בראש המזון המהיר ניתן למנות את הפיצה, המבורגר, שווארמה, פלאפל, כריכים, גלידה ועוד.

    כדי לייצר מזון מהיר יום יומי ולעמוד בקצב הנדרש מרשתות המזון המהיר, אין ספק שצריך מיכון מיוחד לכל תהליך עיבוד וייצור המזון, עד תהליכי הכנה ואריזה מיוחדים במינם.

    דילוג לתוכן