!דברו איתנו

    מכונה לטחינת שומשום

    אחד מחומרי הגלם הנפוצים במטבח הישראלי הינו הטחינה הגולמית אותה מכינים משומשום. מאכל אחר נפוץ הוא החלווה ושני המוצרים הללו, ואחרים דומים נוספים, מיוצרים בתהליכים מורכבים. השומשום האיכותי מיובא מאתיופיה ונחשב ליקר בגלל הבשלתו הארוכה ומאחר וכוח אדם רב עוסק בגידולו והכנתו לשיווק. כאשר הוא מגיע אל היצרנים יש צורך לעבד אותו כראוי. את העיבוד עושים בקו ייצור ארוך שבו מוצבת, בין היתר, מכונה לטחינת שומשום איכותית.

    תחילת התהליך הוא בהפרדת הקליפות מהגרגרים עצמם. לאחר מכן, קולים אותו בתנורים ורק אז טוחנים לאבקה שממנה מכינים את המאכלים הללו. מבחינים במכונות מסוגים שונים הנפרדות ביניהם בגודל, במפרט ובכמות התפוקה של הטחינה. הגדולות ביותר מסוגלות לטחון כמויות של מאות קילוגרמים בשעה בצורה איכותית. הגרגירים נשפכים מתוך מיכל אל המכונה הגורסת אותו בתהליך מובנה. התוצאה היא מרקם אחיד אשר משונע הלאה אל הסירים אשר לתוכם מוסיפים מרכיבים וחומרים אחרים. העיסה מתערבבת ומעורבלת עד לרמה הנדרשת. כך, נוצרות הטחינה, או לחילופין, החלווה הנארזות למיכלי פלסטיק בנפחים שונים או בשיטות אריזה אחרות.

    מכונות לטחינת שומשום רצפתיות הן הגדולות ביותר ומותאמות לייצור תעשייתי. הקטנות יותר הן שולחניות שניתן להניחן על משטחים מוגבהים. הן מיוצרות מנירוסטה שהינה מתכת חזקה מאוד שאיננה מחלידה. יש לכך חשיבות בגלל שהייצור נעשה, בין היתר, בסביבה לחה. בכל מכונה יש מנגנוני בטיחות שונים, כפתורי הפעלה למצבים שונים כולל למהירויות מגוונות וכן הלאה. המכונות מופעלות בכוח חשמל והינן אוטומטיות, כך, שהן חוסכות מאוד בכוח אדם. למעשה, מרבית קו הייצור הינו אוטומטי ומאפשר ליצרנים להוזיל עלויות סופיות של המוצר. מומלץ לרכוש את מכונות מזון אצל משווק בעל מוניטין בתחום. יש ברשותו מבחר גדול המתאים לכל לקוח.

    מכונה לטחינת שומשום

    אולי יעניין אותך גם : מכונת שרינק

    דילוג לתוכן