!דברו איתנו

    מכונות מפעלי מזון

    המדריך האולטימטיבי למכונות מפעלי מזון וכיצד המכונות יכולות להקל על חייך

    מבוא: תעשיית המזון והיתרונות של מכונות בשרשרת ייצור מזון

    תעשיית המזון היא אחת התעשיות הצומחות ביותר בעולם והיא גם אחת התחרותיות ביותר. שוק המזון העולמי שווה 5 טריליון דולר וצפוי לגדול ל-7.4 טריליון דולר עד 2025.
    מכונות למפעלי מזון הן פיתוח חדש יחסית, אבל הן כבר הפכו לחלק חשוב מהתעשייה. הם יכולים להחליף עבודה אנושית במקרים מסוימים, כמו גם להפחית עלויות ולהגביר את היעילות.
    רובוטים לייצור מזון נמצאים כיום בשימוש יותר מאי פעם במפעלי תעשייה, שם הם יכולים לעבוד בדיוק ועקביות הרבה יותר מאשר בני אדם. רובוטים נמצאים בשימוש גם במחסנים, שם הם יכולים לעבוד מהר יותר מבני אדם וגם לא צריכים הפסקות או שינה.

    * דקה היסטוריה:  בשנת 1861, מהנדס גרמני רשם פטנט על מכונה לייצור נקניקיות מבשר נא היא הופעלה בהצלחה בבית מטבחיים בפרנקפורט לאחר מכן בשנת 1893, ממציא אמריקאי רשם פטנט על מכונת מלית נקניקיות רציפה שיכולה לעבד עד 800 נקניקיות בשעה. המצאה זו סללה דרך לאוטומציה של מפעלי עיבוד מזון אשר עדיין נמשכת היום עם חידושים חדשים שנעשו כל הזמן.

    *נחמד לדעת: ענף המזון הינו אחד הענפים הבודדים שמעסיקים יותר ממיליארד אנשים.

    מכונות מפעלי מזון

    מכונות ייצור מזון במפעלים

    תעשיית המזון היא אחת התעשיות החשובות בעולם. זה גם אחד מהענפים שראו הרבה שינויים בשנים האחרונות, עם טכנולוגיות ומכונות חדשות שהוצגו כאשר כאשר כבר בימים אלו מכונות שונות בתעשיית המזון מחליפות כוח עבודה רב, היתרונות הברורים שתקפים לכל מכונה הינם 3 עקרונות מאוד פשוטים: עקביות לגבי איכות המזון המיוצר, – תהליך ייצור מהיר יעיל וחסכוני.
    מכונות ייצור מזון תעשייתיות לא רק מסוגלות לבצע משימות שחוזרות על עצמן, אלא גם ניתן לתכנת אותם לבצע משימות מסובכות יותר לדוגמא: בדיקה ומיון מזונות שונים על בסיס בינה מלאכותית שיודעת לזהות פגמים שונים. זה שימושי במיוחד בתעשיית המזון מכיוון שהוא מונע התערבות אנושית בפס הייצור ושומר על סטריליות המזון לחלוטין והבטיחות שלו
    מסקנה ותחזית עתידית לרובוטים לייצור מזון

    דילוג לתוכן