!דברו איתנו

    תעשיית מיון הירקות בישראל

    כאשר מדובר על מוצרים תעשייתיים, יש צורך בפיקוח ובקרה מיוחדים כדי לשמור על רמת ייצור, אחידות של ייצור וגם בקרת איכות גבוהה כדי להגיש לצרכן את המוצר הכי טוב והכי איכותי.
    זה לא מה שקורה עם פירות וירקות שכדרך הטבע כל אחד מהם גדל באופן עצמאי ויכול מאוד להיות שכרובית אחת תצא "עקומה ותספוג פגעים" ואחרת תהיה לבנה ומושלמת וכך זה עם כל הפירות והירקות. הם לא דומים זה לזה, הם לא פירות זהים וכדי לשווק אותם לצרכן יש למיין אותם ברמות שונות, כאשר חלק מהם משווק כפירות וירקות טובים ואיכותיים וחלק אחר פחות מוצלח משמש לייצור של מוצרים אחרים, ואם למשל מדובר תפוזים לא מובחרים אז הנה לכם ריבת תפוזים…

    15% מאדמות המדינה חקלאיות !
    בארץ עוסקים החקלאים בגידול שדות ומטעים. מעל 90% מהפירות והירקות המשווקים בארץ הם מתוצרת מקומית וישראל נחשבת גם ליצואנית גדולה מאוד של פירות, ירקות והדרים לאירופה. עפ"י מכון היצוא בשנת 2012 עמד היקף היצוא החקלאי (כולל מיצים) על סך של 325 מיליון דולר.
    כאשר מדובר על יצוא מדובר על איכות, ולכן כל מפעל חקלאי מחזיק מכונות מיוחדות של מיון פירות וירקות הממיינים אותם לפי גודל, איכות ומפרידים ביניהם לבין תוצרת פגומה או לא מספיק יפה אסתטית.

    קווי מיון לירקות מהולנד
    יש מותג של קווי מיון לירקות מתוצרת הולנד תחת השם ALL ROUND המיועדים לכל הירקות כמו: בצל, תפוחי אדמה, בטטה, מלפפונים וכו'. רוב השיטות של המיון מתואמות עם צורת הירק ועובדות בשיטה הגלילית, אבל יש גם קווי מיון לירקות הנעשית ע"י רשתות עם מנועי ויברציה. כל מפעל חקלאי גדול בארץ מחזיק כמה קווי מיון לירקות מכל מיני סוגים.

    דילוג לתוכן