!דברו איתנו

    תכנון מטבחים מוסדיים

    במטבחים מוסדיים מכינים אוכל עבור כמות רבה של סועדים. כאלו הם מסעדות, חדרי אוכל במפעלים, בקיבוצים, בבתי חינוך, במחנות צבאיים, מפעלי מזון, קייטרינג ועוד. כל מטבח כזה חייב להיות מתוכנן היטב על מנת שיוכל להספיק להכין את האוכל בזמן מוגבל ולהגישו במהירות. אופי המטבח, צורתו, גודלו ועיצובו תלויים, בין היתר, בגודל ואופי בית האוכל או המסעדה אשר צמודים אליו. תכנון מטבחים מוסדיים מתבצע עבור בעלי ומנהלי אתרים אלו על ידי מומחים לנושא.

    תכנון מקיף כולל שורה של משימות שיש לבצע במקביל או אחת אחר השנייה. הוא כולל בין היתר: גיבוש קונספט והגשת תכנית הכוללת תרשים זרימה, מיקום נקודות חשמל וגז ונקודות יציאה אחרות למכשירים השונים. הכנת הדמיה תלת ממדית להמחשה מיטבית, השגת אישורי משרד הבריאות, הכנת מפרט עבודה לצורך קבלת הצעות מקבלני ביצוע, בדיקת ההצעות ומתן ייעוץ לגבי בחירת החברה שאמורה להקים את הפרויקט, פיקוח על ההקמה וליווי כללי עד אשר המטבח הופך לפעיל.

    מטבח מוסדי חייב להיות מרווח, בעל ציוד מתאים, מאוורר ומואר, בעל ניקוז טוב וכדומה. יש צורך לקבוע היכן יעמדו שולחנות הנירוסטה, המנדפים, המדפים, הארוניות, הכונניות, הכיריים וכדומה. יש לבחור תאורת היצף עם נורות בעוצמה גבוהה, וכן, מזגנים, מאווררים, מפוחים תעשייתיים, מערכות סינון משוכללות, ובנוסף, מערכות ניקוז יעילות שאמורות להזרים את הנוזלים השונים. התכנון הפנימי אמור לספק מענה לטבחים ולשפים, המכינים את האוכל, למלצרים המגישים אותו, לעובדי ניקיון ולעובדים אחרים העובדים בו. הוא חייב ליצור סביבת עבודה דינאמית וזורמת, נוחה ויעילה. מומלץ להזמין שירות מחברות בעלות מוניטין בתחום.

    תכנון מטבחים מוסדיים

    ראו גם : ציוד למטבחים מוסדיים

    דילוג לתוכן