!דברו איתנו

    בית אריזה תפוזים

    פירות הדר הם מהנפוצים שגדלים בישראל כאשר הפרי המוביל ביותר הוא התפוז. מאז ומעולם הוא היה סמל אופייני של מדינת ישראל. פירות הדר גדלים באזורים רבים בישראל, נקטפים ומובלים לבתי אריזה לצורך מיון ואריזה. ניתן למצוא מספר זני תפוזים שאת חלקם מוכרים באריזות רשת וחלקם בתפזורת. בית אריזה תפוזים הוא המקום בו הם ממוינים ונארזים. משם הם גם משווקים לסיטונאים וללקוחות קצה שונים הפרוסים ברחבי הארץ או לחברות אשר מפיצות אותו באירופה ובאזורים אחרים בעולם.

    תהליך האריזה הינו מורכב ונעשה ברובו אוטומטית. הפירות המגיעים עוברים שטיפה מאבק השדה, וכן, חיטוי. לאחר מכן מועלים על מסוע מיוחד. המיון נעשה על פי גודל ומשקל והתפוזים נשפכים אל תעלות המובילות אותם למגשי אריזה. המיון הקפדני מפריד בין תפוזים איכותיים המיועדים לשיווק בישראל או אל מעבר לים. תפוזים שאינם איכותיים מופרדים ונשלחים לתעשיית ייצור מיצים ומוצרים אחרים המבוססים עליהם. קיימות מכונות מיון שונות הנבדלות אלו מאלו בגודל, בתפוקת העבודה שלהן, בטכנולוגיה הקיימת בהן ועוד. כולן מאפשרות חיסכון ניכר בכוח אדם ובהוצאה כספית.

    במכונות אריזה משוכללות אף מודבקות עליהן תוויות המעידות שכל תפוז נבדק היטב. אורזים אותם לתוך קרטונים המועמסים על משטחים על ידי מלגזות גדולות ובעלות עוצמה. בתוך בית האריזה קיימים גם חדרי קירור שנועדו לאחסן את הפירות שנקטפו ועדיין לא התחילה פעולת מיונם. לעיתים, מאוחסנים התפוזים מספר חודשים על מנת שחרורם לשוק בהדרגה כולל בקיץ. כל בית אריזה חייב לפחות מערך מיון אחד וברבים יש שניים או יותר. ניתן לרכוש מכונות המיוצרות בפס ייצור סטנדארטי אבל, בהחלט, ניתן להזמין מכונות מיון בהזמנה אישית וכזאת התפורה לצרכי הלקוח. מומלץ להזמין שירות מחברה בעלת מוניטין בתחום.

    בית אריזה תפוזים

    אולי יעניין אותך גם : מכונת מיון בצל

    דילוג לתוכן