!דברו איתנו

    תכנון מערך ייצור

    מערך מכונות ייצור לירקות ופירות ולעיבוד מזון לסוגיו חייב להיות מסודר על מנת שניצולו יהיה מרבי. קיימים מפעלים רבים המכינים מזון מוכן, יש העוסקים במיון ואריזת ירקות ופירות, יש אורזים סוגי מזון ועוד. בכל אחד מהמפעלים הללו קיימים קווי ייצור שונים. תכנון מערך ייצור מודרני נעשה על ידי חברות המתמחות בכך. יש ברשותן תשתית הכוללת מומחים ומהנדסים, וכמובן, צוות עובדים מסור. לצד כל אלו יש להם את האמצעים המאפשרים להם להתמודד בהצלחה עם כל מערך מורכב ככל שיהיה.

    כל תכנון מתחיל עם פניית לקוח המציג לפני החברה את צרכיו, את האתר בו הוא רוצה להקים את המפעל, את סוג הפעילות שלו וכדומה. התכנון מתחיל לאחר שכל הנתונים המובאים ברורים ולאחר סיור מקדים במקום. תיעשה סקיצה הכוללת את מראה מערך הייצור, הכולל קו ייצור, ופריטים נלווים נוספים שסביבו. בקו עצמו ישולבו המכונות הנדרשות לעיבוד המזון. מכונות כמו: קילוף, חיתוך, מכונות לשטיפת ירקות וייבוש, מכונות להוצאת ליבת ירק כמו: כרוב וחסה ועוד. הסדר של המכונות יהיה מובנה בהתאם לסוג הפעילות והייצור הנדרשים. וכמובן, שבסוף תתוכנן הצבת מכונות האריזה המתאימות.

    בכל תכנון מתחשבים בפרמטרים שונים וביניהם: מימדי אולם הייצור, גובהו, סוג הרצפה, גודל הפתחים, תשתיות קיימות דוגמת חשמל ואינסטלציה, אמצעי שינוע, מקומות אחסון, תאורה, עמדות עבודה, פיקוח ומשרדי ייצור ועוד. התכנון מתחשב גם בתפוקה הנדרשת ובשיטות העבודה, באמצעי שינוע ואמצעי עזר, בצרכי הבטיחות אגב התייחסות לתקנים הנדרשים על ידי הרשויות לאכיפת החוקים ועוד. הלקוח יקבל שרטוטים ממוחשבים ומסמכים כתובים כולל כתבי כמויות לעריכת מכרזים לרכש. מומלץ לפנות לחברה בעלת מוניטין בתחום של תכנון מערכי ייצור מסוגים שונים. יש ברשותה ניסיון רב וידע מצטבר אותם תעמיד לרשות כל לקוח.

    תכנון מערך ייצור

     קראו עוד על : תכנון קווי ייצור

     

    דילוג לתוכן