!דברו איתנו

    תכנון קווי ייצור

    כל מפעל יצרני בתחום עיבוד מזון חייב להיות מסוגל לייצר בכמויות רבות ובהוצאות הקטנות ביותר. כל זאת כדי שיוכל להתחרות היטב בשוק המזון הצפוף. משום כך, הוא חייב מערכי ייצור מודרניים ויעילים. בכל מערך כזה חייבים להיות קווי ייצור המבוססים על אוטומציה מלאה או רבה ככל האפשר, על מחשוב מודרני וכדומה. ההצלחה מגיעה קודם כל הודות לתכנון נכון. תכנון קווי ייצור נעשה על ידי חברות מקצועיות המתמחות בכך. יש ברשותן מהנדסים ומומחים אחרים, צוות עובדים מיומן, הנהלה איכותית וכמובן, אמצעים וכלים המאפשרים להם לבצע עבודתם ללא דופי.

    כל קו ייצור בנוי בצורה מורכבת עם התאמה מרבית לסוג הפעילות בו. על פי כל אלו תתוכננה עמדות שונות בהן תוצבנה מכונות מזון ייעודיות שונות. קיימות מכונות שונות לעיבוד מזון כמומכונות מיון, קילוף, חיתוך, מכונות שטיפת ירקות וייבוש, הוצאת ליבת ירק דוגמת כרוב וחסה, מכונות אריזה למזון ועוד. במכונות להכנת מנות מוכנות ניתן למצוא גם מכונות לריסוק חמרי גלם, למעיכה, לערבוב וערבול, לבישול, לאפייה, לעישון ועוד. המשותף לכל קווי הייצור לסוגיהן הוא העובדה שבסוף כל אחד מהם תהיה מכונת אריזה ייעודית. יש אריזות מפלסטיק, נייר, ניילון ועוד המגיעות בוואקום, עם סגרים שונים, אחרות בתוספת חורים לאוורור ועוד.

    תכנון קווי ייצור מתחשב באלמנטים שונים דוגמת: צרכי הלקוח, סוג המוצר, התפוקה הנדרשת, שיטת העבודה, מידות המקום, התשתיות הקיימות וביניהם החשמל והאינסטלציה, סוג הרצפה ועוד. על פי כל אלו, ואחרים נוספים תיבחרנה המכונות הנדרשות, מיקומן בתוך המערך, מערכת המחשוב, עמדות העבודה ועוד. כן יילקחו בחשבון אמצעי השינוע הקיימים, צרכי בטיחות וכדומה. סיום התכנון יהיה עם הגשת תכנית מסודרת לבניית קו היצור המגובה בשרטוטים ממוחשבים, במסמכים מתאימים וכתבי כמויות לרכש וכדומה. מומלץ לקבל שירות מחברה בעלת ניסיון בתחום.

    תכנון קווי ייצור

    דילוג לתוכן